سس کچاب

مطبخ خانومی

سس کچاب

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

سس کچاب

موادلازم:

گوجه فرنگی رسیده و گوشتی           2کیلو

هویج                                       1عدد

سرکه                                     1/2پیمانه

فلفل سبز تند                             2عدد

جوزهندی                                 1/4ق ج

زنجبیل                                    1ق ج

فلفل قرمز                                2ق ج

شکر                                    1ق غ

نمک                                      1ق م

کرفس(درصورت تمایل)               1ساقه با برگ

نکته:

من اندازه ها رو دو برابر کردم.برای همین مقادیر در تصویر بیشتره.

فلفل تند و فلفل قرمز رو بسته به ذائقه تون می تونین کمتر یا بیشتر کنین.

طرزتهیه:

گوجه فرنگیها رو می شوریم و دوقاچ یا چهار قاچ می کنیم و در قابلمه می ریزیم.بعد سرکه و نمک و هویج و فلفل سبز رو هم اضافه می کنیم.در صورتی که بخوایم کرفس هم اضافه کنیم در همین مرجله داخل قابلمه می ریزیم.من اضافه نمی کنم چون با ذائقه خانواده من جور نیست.ظرف رو روی حرارت می ذاریم وتا جوش بیاد و ریز ریز یک ساعت بجوشه تا کاملا بپزه و نرم بشه.بعد از صافی رد می کنیم.و تفاله ها رو دور می ریزیم.

آب صاف شده رو روی حرارت می ذاریم تا ریز ریز بجوشه و غلیظ بشه.

وقتی به غلظت رسید شکر+ادویه ها رو اضافه می کنیم و می ذاریم 5 دقیقه هم بجوشه بعد گاز رو خاموش می کنیم.

این سس کچاب خونگی واقعا بی نظیره و همینطور سالمه و بدون مواد مضر نگهدارنده.مخصوصا برای بچه ها که  دلشون می خواد به هر غذایی سس بزنن و بخورن.

امیدوارم درست کنین و از طعم بی نظیرش لذت ببرین...



موضوعات مرتبط: انواع رب و سس ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 23 مهر 1397برچسب:انواع رب و سس, | 16:3 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.